înapoi

Un ambalaj atractiv presupune și produse pe măsură

05 Ianuarie 2021

Captură Zoom.us


La sfârșitul anului trecut, API a organizat un webinar pentru directorii și managerii de vânzări ai instituțiilor mass-media regionale, întitulat „Cum pregătim un media kit - catalog de prețuri și informații pentru potențialii clienți de publicitate”. Participanții au fost instruiți cum să-și prezinte produsele media în funcție de interesele și preferințele potențialilor furnizori de publicitate, dar și cum să motiveze și să eficientizeze munca agenților de reclamă.

Irina Ghelbur, consultantă în management media și publicitate în cadrul Centrului de consultanță și asistență, creat de API, a oferit câteva exemple reușite ca formă și conținut de media kit-uri din presa locală și internațională. „Tot ce face redacția poate fi vândut. Noi la Agora.md avem peste 50 de produse, nu toate se vând bine, pe unele din ele clienții noștri nu le înțeleg, deocamdată, dar noi lucrăm la promovarea lor. Dacă nu aveți o ofertă valoroasă, atunci nu vă trebuie nici un ambalaj frumos. Faceți produse bune, apoi faceți și ambalajul atractiv. Ziarele au un anumit avantaj în fața portalurilor de știri, deoarece pot propune oferte nu doar pentru online, dar și pentru print, le pot oferii clienților o platformă în plus, ca bonus, pentru publicitatea solicitată. Trebuie să exploatați la maxim această oportunitate”, a recomandat I. Ghelbur. Un alt subiect care de multă vreme le dă bătăi de cap managerilor de presă vizează modul cum pot fi motivați să muncească mai bine agenții de publicitate și cum poate fi eficientizată activitatea acestora. 

 

Elena Cobasneanu, directoarea ziarului „Observatorul de Nord (Soroca)” și a portalului Observatorul.md, a povestit despre ultima experiență de acest fel. „Am angajat două tinere energice care au tangență cu presa, am stat o săptămână cu ele și am sunat împreună la potențialii clienți de publicitate. Eram gata să le dau și 20% comision din vânzări, însă ele foarte repede „au dat de greu” și au plecat”. Răspunzând la întrebarea cum pot fi motivați financiar managerii de vânzări, Irina Ghelbur a spus că “cei mai buni agenți de publicitate nu vin din domeniul mass-media, ci din alte domenii în care au făcut vânzări. De regulă, angajatorii alocă un buget mic remunerării agenților și anumite bonusuri. Pentru a păstra nivelul de motivare și retenție a echipei/persoanei, trebuie să le oferim un salariu lunar fix motivant, cu stabilirea clară a responsabilităților și a indicatorilor de vânzări. Se pot oferi bonusuri și beneficii suplimentare pentru atingerea sau depășirea indicatorilor estimați. În unele companii, vânzătorii de publicitate au salarii mai mari sau identice cu managerii instituției. Și nu în ultimul rând, ei au nevoie de instruire permanentă, iar începătorii – și de asistență de cel puțin două luni”.

 

Înregistrarea webinarului este disponibilă AICI.

 

În cadrul Centrului de consultanță și asistență, în luna decembrie 2020, API a mai desfășurat și un webinar pentru contabili „Aspecte ale politicilor contabile: modificări în Standardele Naționale de Contabilitate în anul 2020”, ținut de consultanta în contabilitate Tatiana Prisacar. Alte cinci webinare tematice au avut loc în perioada august-noiembrie. În decembrie 2020, de serviciile Centrului de consultanță și asistență au beneficiat în total 84 de colaboratori de la 22 de redacții și instituții media, iar în cele cinci luni de la reactivarea Centrului - 242 de profesioniști media.

 

Centrul de consultanță și asistență pentru instituțiile mass-media independente regionale va funcționa până în iunie 2021, iar redacțiile sunt îndemnate să apeleze la serviciile consultanților ori de câte ori au nevoie, prin accesarea aplicației de pe pagina web www.api.md.

 

Proiectul „Program de asistență pentru mass-media regionale independente”, este implementat de Asociaţia Presei Independente (API) şi finanţat de Ambasada SUA în Republica Moldova. Opiniile exprimate în cadrul proiectului aparțin autorilor proiectului și nu corespund neapărat celor ale Ambasadei SUA.