înapoi

Instrumente de promovare și monetizare a site-urilor, împărtășite redacțiilor regionale de către experți internaționali

28 Ianuarie 2020

Galina Komornikova oferă consultații echipei „Observatorul de Nord”, Soroca


În perioada decembrie 2019-ianuarie 2020, cinci redacții regionale au beneficiat de consultanță in-house oferită de doi experți internaționali. Astfel, Galina Komornikova, redactoră-șefă a publicației «Курьер.Среда.Бердск», a vizitat Observatorul de Nord (Soroca), Albasat TV (Nisporeni) și LIK TV (Râbnița), iar Serghei Kolotovkin, expert în managementul redacției multimedia și jurnalism de televiziune, a vizitat posturile locale de televiziune BAS TV și Drochia TV.

Consultațiile in-house au reprezentat cea de-a doua etapă a Școlii de management media și publicitate pentru mass-media regionale, desfășurată de Asociația Presei Independente (API) în parteneriat cu FOJO Media Institute din Suedia. În cadrul consultațiilor, echipele redacțiilor și-au analizat activitatea economică, au discutat despre eficientizarea muncii, instrumentele de diversificare a surselor de venit inclusiv cele obținute din mediul online, posibilitățile de dezvoltare și de promovare digitală a produselor jurnalistice, pentru a asigura sustenabilitatea instituției mass-media.

 

„Datorită acestor consultații, am făcut schimbări radicale în redacția noastră, am pus pe prim plan site-ul și apoi ziarul. Au avut loc discuții cu fiecare dintre membrii echipei, care ne-au ajutat să depistăm greșelile pe care le facem, dar și să implementăm unele soluții. După aceste consultații am făcut mai multe modificări ale paginii principale ale site-ului Observatorul.md sugerate de experta Galina Komornikova”, spune Elena Cobăsneanu, directoare Observatorul de Nord (Soroca). „Cele mai interesante subiecte au fost promovarea site-ului pe Internet și creșterea volumului vânzărilor de publicitate. Nu există o rețetă magică pentru promovarea eficientă a site-ului, dar experta ne-a oferit multe sfaturi și am descoperit mai multe „secrete” care ne vor ajuta în activitatea noastră”, menționează Tatiana Pantilei, producătoare generală a postului local de televiziune Albasat TV (Nisporeni). „Datorită consultațiilor oferite de expertul Serghei Kolotovkin, deja am început să realizăm scurte promo-uri pentru rețelele sociale, prin care să anunțăm reportajele TV din principalul buletin de știri, ceea ce ne ajută să avem mai multă vizibilitate și să creștem numărul de vizualizări. De asemenea, am reușit să învățăm un nou format de planificare a știrilor la o televiziune locală”, explică Vera Bulgaru, directoarea postului local de televiziune Drochia TV (Drochia).

 

Experții programului au apreciat interesul jurnaliștilor și a managerilor media de a utiliza instrumente inovative de sporire a nivelului de vizibilitate a site-urilor regionale, asigurând astfel sustenabilitatea mass-media regionale.

 

Școala de management media și publicitate pentru mass-media regionale este desfășurată pentru prima dată în R. Moldova de FOJO Media Institute din Suedia și Asociația Presei Independente (API), cu suportul financiar al Agenției suedeze pentru dezvoltare internațională (Sida).