înapoi

Analiză, consultanță și asistență specializată pentru patru redacții regionale

04 Octombrie 2021

Galina Komornikova în discuții cu echipa BTV (Bălți) (Foto: BTV)


În septembrie 2021, patru redacții media regionale au beneficiat de consultanță in-house oferită de doi experți internaționali: Galina Komornikova, redactoră-șefă a publicației Курьер.Среда.Бердск și Serghei Kolotovkin, expert în managementul redacției multimedia și jurnalism de televiziune. Consultațiile experților fac parte din programul etapei a doua a Școlii de management media și publicitate pentru mass-media regionale, desfășurată de Asociația Presei Independente (API) în parteneriat cu FOJO Media Institute din Suedia.

Galina Komornikova a vizitat redacția ziarului Est-Curier (Criuleni) și BTV (Bălți), iar Serghei Kolotovkin a vizitat posturile locale de televiziune Sor TV (Soroca) și TV Studio-L (Căușeni). În cadrul consultațiilor, echipele redacțiilor și-au analizat activitatea economică, au discutat despre eficientizarea muncii, instrumentele de diversificare a surselor de venit, inclusiv cele care pot fi obținute din mediul online, posibilitățile de dezvoltare și de promovare digitală a produselor jurnalistice pentru a asigura sustenabilitatea instituției mass-media.

 

Elena Motricală, directoarea ziarului Est-Curier: „Vizita Galinei Komornikova a fost de bun augur pentru noi. Experiența unui practician este oricând binevenită. Am învățat cum să facem pagina web mai atractivă ca să ne aducă și trafic și venit. Am descoperit că chiar dacă am investit în reanimarea portalului, avem încă multe probleme și că avem nevoie de un programator în redacție, de altfel, ca și de alți colaboratori, de lipsa cărora suntem conștienți. Vom încerca să transpunem în practică unele sugestii”.

 

Victoria Ursu, redactoră-șefă, BTV: „Deși redacția noastră are un colectiv harnic și sârguincios, în ultima perioadă, lucrurile nu mergeau prea bine. Cu toții aveam nevoie de un nou punct de pornire și acel punct a fost Galina Komornikova. Pe parcursul celor 3 zile, echipa a învățat cum e să pornești de la zero. Experta a analizat foarte bine care este situația și resursele redacției noastre, apoi am identificat împreună problemele și le-am găsit soluțiile. Pentru noi această vizită a fost foarte importantă și toate informațiile sunt necesare. Datorită expertei am făcut o reorganizare în redacție și am schimbat planul de lucru. Acum realizăm cât timp pierdeam în zadar, pentru că nu aveam un lider și un plan de lucru eficient. Suntem în curs de implementare a tot ce am învățat”.

 

Constantin Volnițchi, director, Sor TV: „În procesul de consultanță au fost studiate paginile web ale  diferitor televiziuni ca model pentru a reforma pagina noastră web. Am analizat formatul de publicare a știrilor pe site și în rețelele de socializare. Ne-a fost demonstrat că modul de publicare a știrilor Sor TV de până acum este învechit, potrivit pentru eterul canalului, dar nu pentru auditoriul on-line. Am studiat și produs forme noi de implicare a publicului în online, la fel, am învățat să realizăm conținut multimedia divers”.

 

Renata Lupăcescu, producătoare, TV Studio-L: „În cele trei zile cât s-a aflat la noi expertul, jurnaliștii din redacție au fost informați despre specificul știrilor pe social media, site și TV. Cum trebuie să creăm un conținut media unic în social media, specificul textului, cum selectăm fotografiile, cum oferim cifrele și cum interacționăm cu internauții. În același timp, s-a discutat despre instrumentele multimedia, infograficele, formatele multimedia video și foto. Care ar trebui să fie structura unui text publicat în internet. Ce scriem când nimic nu se întâmplă? Jurnaliștii au făcut exerciții practice, au testat instrumentele multimedia și au practicat diferite formate. Ulterior, au fost stabilite sarcini concrete pentru următoarele trei luni care ar trebui să schimbe anumite lucruri”.

 

Școala de management și publicitate pentru mass-media regionale este desfășurată în R. Moldova de FOJO Media Institute din Suedia și Asociația Presei Independente (API), cu suportul financiar al Agenției suedeze pentru dezvoltare internațională (Sida).