Înapoi

Metodologie de monitorizare

07.05.2024

Pe lângă rolurile tradiționale de informare, educare și distracție a publicului, mass-media își asumă tot mai mult rolul de agenți ai schimbării și responsabilizării, modelează opinia și articulează agenda publică. Această situație este confirmată și de multiplele rezoluții aprobate de către Consiliul Europei care constată că democrația nu poate exista fără informare și comunicare; acest lucru este evident prin simplul fapt că orice democrație, pentru a înflori, trebuie să prevadă participarea cetățenilor săi la treburile publice, iar acest lucru nu este posibil decât dacă cetățenii și instituțiile sunt capabile să primească informațiile de care au nevoie și să se exprime public[1].

 

Din acest considerent, menținerea reputației organizației mass-media pentru a asigura credibilitatea acțiunilor sale și garantarea implementării uniforme a standardelor enunțate necesită monitorizare, ghidarea constantă a colaboratorilor și acordarea asistenței necesare pentru înlăturarea lacunelor și deficienților identificate.

 

Reieșind din cele expuse mai sus, API desfășoară periodic monitorizări ale membrilor săi și altor mijloace de informare în masă, pentru a urmări respectarea valorilor organizației și principiile de etică de către media, dar și pentru a susține eforturile de îmbunătățire a conținutului jurnalistic oferit publicului.

 

Metodologie monitorizare presa scrisă API 2024


[1] Recommendations and resolutions adopted by the Parliamentary Assembly of the Council of Europe in the field of media and information society; https://rm.coe.int/16806461f9