en
Versiunea veche a site-ului
consiliul de presa

API este semnatară a Codului Deontologic al jurnalistului din R. Moldova.

API este membru al Asociației Mondiale a Ziarelor și a Producătorilor de Știri

(World Association of Newspapers and News Publishers - WAN/IFRA)

Ştiri API
Vânzările în mass-media: identificați-vă avantajele și mergeți cu ele la clienți
Captură imagine

La solicitarea mai multor manageri și agenți de vânzări de la diferite instituții de presă regionale, API a desfășurat  la 26 februarie a.c. webinarul „Tehnici și tactici de vânzare în mass-media”. Atelierul a fost ținut de trei colaboratoare ale Companiei Interakt Media care și-au împărtășit cunoștințele în vânzări și experiența de lucru cu potențialii clienți de publicitate.

La începutul instruirii, directoarea comercială Nata Levițchi a relatat despre metodele, procedurile și regulile aplicate de Interakt Media/Agora pentru a vinde mai eficient publicitate. “Ce putem vinde? Banere, articole, felicitări pe care ni le oferă clientul, dar și produsele realizate de noi, inclusiv cu logo-ul instituției media. Organizați evenimente, contra cost, vine vara, vine vaccinarea, de ce să nu le povestiți oamenilor despre asta? Vânzările trebuie planificate foarte bine și targhetate pe anumite perioade dar și pe diferite categorii de clienți. Atrageți mare atenție la tipul clienților, calitatea ofertei, calculați venitul pe care doriți să-l obțineți. Nu uitați să întocmiți un raport al evidenței vânzărilor și să-l discutați cu echipa pentru a vedea cum evoluează lucrurile și în ce direcție mergeți”, a menționat Nata.

Managera de vânzări Valeria Harti a venit cu completări, povestindu-le participanților cum trebuie abordați clienții și cum pot fi combătute obiecțiile acestora: “Sunt două tipuri de clienți, “reci” și “calzi”. Cel mai greu este să lucrezi cu cei din prima categorie care încă nu cunosc oferta. De obicei, aceștia spun: este scump, la alții e mai ieftin, nu avem bani, trimiteți oferta să mă mai gândesc etc. Sunt și din cei care spun că anterior s-au promovat pe media și nu este eficient pentru domeniul lor. Sarcina noastră e să venim cu argumente la fiecare obiecție”. Irina Ghelbur, consultanta în management media și publicitate în cadrul Centrului de Consultanță și asistență API, a adăugat: “Nu uităm nici de clienții “calzi”. Niciun client nu trebuie neglijat, la el se revine nu o singură dată, el deja știe despre noi. Contează mult să aveți un calendar, unde să introduceți date, evenimente: la 8 martie, de exemplu, se vând bine bijuteriile și florile, la paști cozonacul, iar vara se vindeau până la pandemie foarte bine foile turistice”.

Tudor Iașcenco, directorul ziarului „Cuvântul” (Rezina) și al portalului Cuvântul.md, a menționat că în regiunea în care activează a scăzut drastic numărul potențialilor furnizori de publicitate. “Până nu demult organizațiile de stat erau obligate să publice informații oficiale în ziare, acum nu mai fac asta, iar băncile apelează la agenții de publicitate care plasează după bunul lor plac. Din păcate, agenții economici din regiune au problemele lor financiare și rareori plasează publicitate. Am rămas cu felicitările pentru diferite ocazii și atât”. La rândul său, directoarea ziarului „Observatorul de Nord (Soroca)” și a portalului Observatorul.md Elena Cobasneanu, a remarcat că, deși în raionul și orașul Soroca sunt agenți economici prosperi care ar fi gata să cumpere publicitate, totuși redacția nu prea reușește să-i convingă. “Avem destule cunoștințe teoretice, în practică, însă, lucrurile se mișcă greu. Agenții economici nu cunosc bine avantajele pe care le oferă mediul online, iar noi nu reușim să le arătam aceste avantaje, să fim convingători. Chiar zilele trecute am scăpat un agent economic care ne-a spus clar că preferă să se promoveze pe Facebook,  deoarece e mai simplu și poate să-și targheteze publicul dorit. La fel, nu reușim să creăm oferte atractive, să elaborăm prețuri corecte pentru a ne acoperi cheltuielile noastre, dar care să fie avantajoase și clienților”.

Răspunzând la întrebările și dificultățile expuse de participanți, Nata Levițchi a menționat că piața media se schimbă, clienții se schimbă, iar asta înseamnă că și noi trebuie să ne schimbăm. Este adevărat că unii clienți migrează spre rețelele sociale, să fim și noi acolo! De ce să nu facem, de exemplu, postări live, cu anumiți clienți, despre activitatea lor? Chiar dacă preferă Facebook-ul, unii clienți pot fi convinși să vină la voi. Spuneți-le că una e să vorbească despre ei Facebook-ul și alta - o instituție de presă corectă și de calitate, ceea ce este mult mai prestigios. Pe piața media, în afară de Facebook sunt destui concurenți, care vă „fură” publicitatea. Trebuie să vă identificați foarte clar avantajele și să mergeți cu ele la clienți, doar așa veți întrece concurenții”.

Înregistrarea webinarului este disponibilă AICI.

În cadrul Centrului de consultanță și asistență, în februarie 2021, API a mai desfășurat un webinar pentru directorii și responsabilii de actualizarea site-urilor/portalurilor la tema promovării contra plată a produselor media pe Facebook, a optimizării paginilor web pentru motoarele de căutare etc. Alte opt webinare tematice au avut loc în perioada august 2020 - ianuarie 2021. În februarie 2021, de serviciile Centrului de consultanță și asistență au beneficiat în total 62 de colaboratori de la 25 de redacții și instituții media, iar în cele șapte luni de la reactivarea Centrului - 358 de profesioniști media.

Centrul de consultanță și asistență pentru instituțiile mass-media independente regionale va funcționa până în iunie 2021, iar redacțiile sunt îndemnate să apeleze la serviciile consultanților ori de câte ori au nevoie, prin accesarea aplicației de pe pagina web Api.md.

Proiectul „Program de asistență pentru mass-media regionale independente”, este implementat de Asociaţia Presei Independente (API) şi finanţat de Ambasada SUA în Republica Moldova. Opiniile exprimate în cadrul proiectului aparțin autorilor proiectului și nu corespund neapărat celor ale Ambasadei SUA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

comments powered by Disqus
centrul de consultanţă şi asistenţă Baza de date API
MEMBRII API
Persoane juridice
Persoane fizice
CONSTANTIN GRIGORIȚĂ
fotoreporter
NELLY UNCUȚĂ
jurnalistă liber profesionistă
CONSTANTIN UZDRIȘ
jurnalist
MIRCEA ZATUȘEVCHI
fotojurnalist
NICOLAE MISAIL
jurnalist, fost redactor-şef al ziarelor "Sfatul ţării" şi "Ora fermierului"
VITALIE CAZACU
jurnalist, director al agenţiei de presă "DECA-Press", unul dintre fondatorii API
NATA ALBOT
jurnalistă
http://nataalbot.md/
Membri de onoare
JUDY YABLONKY (SUA)
jurnalistă, iniţiatoarea constituirii API
MARK CERNOFF (SUA)
fost voluntar la API
JACK RONALD (SUA)
expert media
TUDOR IAȘCENCO
directorul ziarului ”Cuvântul”, fondator al API
PIOTR MARCINIAK (Polonia)
fost ambasador al Poloniei în Republica Moldova
Propaganda este nociva
REDACȚIILE API LA MINUT
Spotmedia.ro: Cea mai mare înfrângere a Rusiei a provocat neliniște la Moscova, Șoigu fiind numit clovn incompetent de susținătorii lui Putin
Distrugerea unui întreg batalion de tancuri rusești în apropiere de satul Bilohorivka, regiunea Donbas, reprezintă cea mai importantă victorie a armatei ucrainene și o lovitură…
17 Mai 2022
Norvegia, Danemarca şi Islanda vor ajuta Finlanda şi Suedia dacă vor fi atacate înainte de a adera la NATO
Norvegia, Danemarca şi Islanda au semnat luni o declaraţie comună în care îşi exprimă sprijinul pentru Finlanda şi Suedia în cazul în care cele două…
17 Mai 2022
Libertatea.ro | „Rusia va pierde războiul până la sfârșitul anului”. De ce cred oficialii de la Kiev și din Occident tot mai mult într-o victorie a Ucrainei
Evaluările oficialilor din SUA și Europa arată că ofensiva Rusiei în Donbas a intrat într-un impas. Kievul merge mai departe și spune că războiul ar…
17 Mai 2022
Reuters: автобусы с украинскими бойцами покидают «Азовсталь»
Агентство Reuters сообщает, что украинских военных вывозят с металлургического завода «Азовсталь» в Мариуполе. Украина пока не комментирует эту информацию.  Агентство Reuters сообщает, что видело около…
Президент Турции Эрдоган о вступлении Финляндии и Швеции в НАТО: «Это невозможно. Пусть не обижаются.»
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган заявил, что делегации Швеции и Финляндии в понедельник прибудут в Турцию, возможно «уговаривать» по поводу принятия их в НАТО. Этим…
LIVE TEXT/ A 82-a zi de război în Ucraina. Nouă civili au murit luni în regiunea Donețk: șase au fost răniți – autoritățile ucrainene
Suedia se pregătește să ceară aderarea la NATO. Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat că Ucraina poate câștiga acest război și că Rusia…
Cine au fost membrii juriului din România la Eurovision și ce note au acordat: R. Moldova primise 12 puncte, iar Ucraina niciunul
Televiziunea Română a transmis, luni, 16 mai, un comunicat de presă în care a prezentat componența juriului României pentru Eurovision și notele acordate pentru fiecare…
Полиция Италии сообщает о попытках российских кибератак во время голосования на Евровидении
Российские хакеры пытались саботировать голосование на песенном конкурсе «Евровидение-2022». Их попытки пресекла полиция Италии, сообщает Русская служба Би-би-си. Победителем конкурса стала Украина.  Взломать систему голосования…
LIVE TEXT/ A 82-a zi de război în Ucraina. Erdogan: Turcia nu va accepta aderarea Finlandei și Suediei la NATO
Suedia se pregătește să ceară aderarea la NATO. Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat că Ucraina poate câștiga acest război și că Rusia…
«Изоляция Путина» на саммите ОДКБ: из пяти главных союзников войну в Украине поддержала только Беларусь
Президент России Владимир Путин провел юбилейный саммит Организации Договора о коллективной безопасности (ОДКБ), где встретился с пятью своими ближайшими союзниками. Из них только одно государство…
Vrei să devii membru API?
Regulamentul de obţinere, menţinere şi pierdere a calităţii de membru al Asociaţiei Presei Independente (API)
vezi detalii...
Moldova curată
Civic



The english version of site is out of work