en
Versiunea veche a site-ului

API este membru al Asociaţiei Mondiale a Ziarelor şi a Producătorilor de Ştiri
(World Association of Newspapers and News Publishers – WAN/IFRA)


Ştiri API
Cum putem promova mai eficient produsele jurnalistice în rețelele sociale?
Participanții la training au aflat metode eficiente de promovare a conținutului în rețelele sociale
Foto: API

Un grup de jurnaliști din presa regională au învățat cum să facă transmisiuni live și să promoveze eficient produsele jurnalistice în rețelele sociale, fiind îndrumați de trainera Adriana Arnăut, fondatoarea Agenției de content marketing și copywriting din Moldova – Creative Ad. Pornind de la formulele și exemplele prezentate de traineră, jurnaliștii au creat strategii de promovare a unei dezbateri electorale, organizată de redacție, și au scris texte atractive pentru postările în rețelele sociale.

„Când citesc un text, oamenii îl scanează sub forma literei F, iată de ce este bine să scrieți cea mai importantă parte a textului în primele paragrafe, în partea stângă a rândurilor. Nu faceți paragrafe lungi și încheiați postările cu un îndemn la acțiune. Nu uitați că scrieți pentru cititori, nu pentru voi, și încercați să respectați regula 80/20, unde 80% din adresări să fie pentru cititori și doar 20% despre voi”, i-a îndemnat Adriana Arnăut.

În baza unor formule utilizate în scrierea textelor pentru postările din rețelele sociale, participanții și-au alcătuit propriile texte prin care își îndemnau cititorii într-un mod cât mai atractiv să urmărească dezbaterile organizate de redacții. Participanții au învățat să utilizeze titluri, subtitluri și cuvinte cheie care să capteze atenția cititorilor. Trainera a explicat ce este copywritingul și de ce este necesar în promovarea produselor jurnalistice, în general, și a dezbaterilor electorale, în particular.

„A fost un training foarte practic. Exercițiile în grup de simulare a dezbaterilor electorale ne-au ajutat să înțelegem și mai bine structura lor și să evităm pe viitor greșeli. Mi-a plăcut foarte mult faptul că am exersat la titluri și la conținutul mesajelor de promovare pe care le lansăm. Experiența acumulată la training, inclusiv prin formulele de promovare a mesajului, o voi investi pentru simularea dezbaterilor în rândul tinerilor cu dizabilități”, a menționat Victoria Boțan, specialistă în relații publice la Asociația „Motivație”. Utilitatea trainingului a fost apreciată și de Lucia Bacalu, fondatoarea ziarului „Expresul” din Ungheni: „Chiar dacă o parte din informații îmi erau cunoscute, nu m-am plictisit deloc. Ceea ce am învățat nou au fost formulele conform cărora poți realiza un slogan sau un text de publicitate, de promovare. Cu siguranță, în redacția „Expresul” acestea vor fi utilizate. De asemenea, au fost interesante informațiile privind scrierea textelor pentru site, astfel ca scanarea lor să-i facă pe utilizatori să vrea să le și citească. Sau așa-numitele „cuvintele magice”, care nu doar că pot, ci chiar trebuie folosite pentru a atrage atenția potențialului cititor”. „Noile cunoștințe vor permite ambalarea mai atractivă a informațiilor despre organizarea și desfășurarea dezbaterilor pentru audiența noastră. Am „furat” idei nu doar pentru promovarea dezbaterilor, dar și pentru promovarea produselor jurnalistice cotidiene, ceea ce este un lucru bun pentru redacția noastră”, a precizat Maxim Djamanov, reporter la postul „Radio Orhei”. „În primul rând, am aflat care este diferența dintre copywriting și copyright. Mi-am notat unele sugestii pe care neapărat le voi pune în aplicare în activitatea online a ziarului”, a spus Vadim Șterbate, reporter la ziarul „Observatorul de Nord” din Soroca.

Programul de instruire a avut loc în cadrul proiectului „Campanie de informare şi educație electorală în regiuni privind alegerile parlamentare”, implementat de Asociația Presei Independente (API) și finanțat de Programul Mass-Media al Fundației Soros-Moldova.

comments powered by Disqus
MEMBRII API
Persoane juridice
Persoane fizice
CONSTANTIN GRIGORIȚĂ
fotoreporter
NICOLAE ROȘIORU
jurnalist
NELLY UNCUȚĂ
jurnalistă liber profesionistă
CONSTANTIN UZDRIȘ
jurnalist
DUMITRU MITITELU
jurnalist, redactor al ziarului "Gazeta de Vest", unul dintre fondatorii API
MIRCEA ZATUȘEVCHI
fotojurnalist
NICOLAE MISAIL
jurnalist, fost redactor-şef al ziarelor "Sfatul ţării" şi "Ora fermierului"
VITALIE CAZACU
jurnalist, director al agenţiei de presă "DECA-Press", unul dintre fondatorii API
NATA ALBOT
jurnalistă
http://nataalbot.md/
Membri de onoare
JUDY YABLONKY (SUA)
jurnalistă, iniţiatoarea constituirii API
MARK CERNOFF (SUA)
fost voluntar la API
JACK RONALD (SUA)
expert media
TUDOR IAȘCENCO
directorul ziarului ”Cuvântul”, fondator al API
PIOTR MARCINIAK (Polonia)
fost ambasador al Poloniei în Republica Moldova
ZIARELE API LA MINUT
Vrei să devii membru API?
Regulamentul de obţinere, menţinere şi pierdere a calităţii de membru al Asociaţiei Presei Independente (API)
vezi detalii...
Moldova curată



The english version of site is out of work